Nardo Bil Ålesund AS:

Bruktbilansvarlig

Bruktbilselger som er sulten på nye utfordringer?

Stillingsinformasjon:

Ansettelsesform: Fast
Arbeidssted: Ålesund
Søknadsfrist: 12. august

Kontaktinformasjon:

Kontaktperson: Lars Erik Vinje
Stillingstittel: Daglig leder
Telefon: 92 83 62 59

Om arbeidsgiver:

I Ålesund er det i dag ca. 30 dyktige og dedikerte medarbeidere, og vi hadde en omsetning på i underkant av 310 millioner i 2022.

Vi er sentralt plassert i Breivika og er en av konsernets største forretninger. Lokasjonen sikrer en viktig tilstedeværelse i Møre og Romsdal, og vil kunne ytterligere optimalisere våre tjenester og konsepter i vårt markedsområde

Forretningen har en sterk lokal tilstedeværelse med en historie som strekker seg over 80 år, og har vært Volvo-forhandler helt siden Automobilagenturet AS ble etablert i 1940. I 2022 tilførte vi et nytt kapittel i vår lange historie, da vi også ble agent og servicepartner for Polestar.

Salgslokalene våre ble pusset opp i 2023, med kunden i fokus. Her kan vi blant annet tilby gjestene våre både kaffe og WiFi i kundeloungen, og med våre selgere plassert ute blant bilene kan vi alltid møte kunden i det de kommer inn.

Vi er også stolte av den utvidede kundeservicen vi gir gjennom våre personlige serviceteknikere. Enten en kjøper ny eller brukt bil, får kunden en egen servicetekniker som tar imot bilen, gjennomfører service eller reparasjoner, og går gjennom arbeidet med kunden når bilen er klar for henting.

Herlig – da kan det være nettopp deg vi leter etter!

Vi utvider satsingen vår på brukte biler, og er i den forbindelse på utkikk etter deg som har lyst til å lede bruktbilavdelingen vår videre til nye høyder.

Du vil arbeide i et topp moderne anlegg, hvor våre salgslokaler ble pusset opp i 2023. Per i dag selger salgsavdelingen vår ca. 400 brukte, og 200-300 nye biler årlig.

Tidligere i år har vi økt kapasiteten på nybilsalg med to nye kollegaer, og når vi også får deg på laget er vi helt sikre på at salgsavdelingen vår vil øke salgsvolumet i årene som kommer.

Din nærmeste kollega vil være en av konsernets dyktigste bruktbilselgere. Ikke bare er Arnstein drivende dyktig, han er et herlig menneske som bidrar med både god kunnskap og god stemning i hverdagen til alle oss som er så heldige å jobbe med ham. Arnstein leder bruktbilavdelingen i dag, og vil være en god sparringspartner frem til han går av med pensjon. I tillegg vil du også få herlige kolleger i Lars Olav, Victor og David på nybil-avdelingen, og Space Manager Camilla i Polestar. Vi samarbeider på tvers, og har stor verdi i erfaringsutveksling på våre ukentlige salgsmøter. Du vil også samarbeide med vår nyansatte logistikkoordinator, som vil sikre en optimal flyt ved både bruktbilkjøp og bruktbilsalg. Sammen vil vi skape Alltid Gode Opplevelser for våre kunder.

Hva er jobben?

Som ansvarlig for driften i vår bruktbilavdeling, vil dine arbeidsoppgaver i hovedsak være å bidra til at vi stadig øker andelen brukte biler, samtidig som avdelingen beholder sin gode lønnsomhet. Du vil også delta i konsernets bruktbilgruppe.

I Ålesund vil du være delaktig i avdelingens budsjettering, og følge opp tett for å sikre at vi når målene som er satt på både omsetning og inntjening. Dine arbeidsoppgaver i hverdagen vil blant annet være:

• Gi gode opplevelser hos både nye og eksisterende kunder

• Betjene salgsavdelingen i åpningstiden vår

• Innkjøp og sourcing av biler

• Håndtering av innbyttebiler

• Direkte kjøpshenvendelser

• Publisering og prising av biler

• Kompetansedeling i vår salgsavdeling

• Gjennomføring av konsernets innbytte og -bruktbilprosesser

• Oppfølging av annonser

• Salgsfremmende tiltak, herunder også CRM-arbeid

Og hvem vet – kanskje ser du muligheter vi ikke ser, og kan legge til eller endre på oppgaver slik at vi lykkes enda bedre sammen!

Hvem ser vi etter?

Vi leter etter deg som har solgt bruktbil i noen år, og har lyst til å utvikle deg videre. Det viktigste for oss er ikke antall år i bransjen – det som er viktig for oss er at du liker det du gjør og at du setter stolthet i å levere et godt stykke arbeid. For oss betyr det at du har fornøyde kunder, gjør gode innkjøp, tenker lønnsomhet i alt du gjør og gjennomfører ryddige prosesser fra start og helt til kunden holder nøkkelen til sin nye bruktbil i hånden.

Det vil være en fordel om du har erfaring i å lede andre, enten gjennom å være en kollega som bidrar til å gjøre de rundt deg bedre – eller gjennom tidligere eller nåværende lederstillinger.

Vi tror du jobber effektivt og ryddig, er god på å se løsninger og jobber målrettet. For å lykkes trenger du gode samarbeidsegenskaper, struktur og evnen til å sette deg inn i og benytte deg av de ulike tekniske og digitale verktøyene du trenger i hverdagen din.

Klar til å søke? Da er det ingenting å vente på! Trykk på «Søk her» og sender oss din søknad i dag.

Nysgjerrig på å høre mer? Ta kontakt med daglig leder Lars Erik på mobil 92836259 for å avtale en (konfidensiell) kaffeprat.

SØK HER

Powered by Labrador CMS