Vi skal være viktigst for bransjen og relevant og best for vårt bilinteresserte publikum.

Bilforlaget er Norges ledende medieselskap innen bil og bilbransjen, med en rekke ledende digitale og trykte publikasjoner i porteføljen.

Selskapet er inne i en spennende fase der fortsatt digitalisering skaper nye muligheter både for eksisterende og nye produkter. Også bilbransjen er i voldsom endring.

Som leder for marked i Bilforlaget vil du ha ansvar for inntektene fra en stor kundeportefølje innenfor både forbrukersiden og bransjen, og du vil være sentral i digitaliseringsprosjektene og i å utvikle nye produkter og inntektsstrømmer.

Kvalifikasjoner:

  • Ledererfaring med dokumenterte prestasjoner fra salg og marketing i kommunikasjonsbransjen (fra for eksempel media, byrå, kundeklubb).

  • God kunnskap om digital marketing (kundesiden eller media-/byråsiden).

  • Helst også erfaring fra arbeid med digitale medier.

  • Utdanning innen økonomi, salg og marketing.

Viktigste oppgaver:

  • Videreutvikle nye kommersielle muligheter mot både forbrukermarkedet og bransjen.

  • Styrke arbeidet med nysalg av abonnement og redusert churn. Iverksette nye løsninger innen CRM og andre systemutviklingsprosjekter.

  • Være prosjektleder eller prosjektstøtte i digitale produktutviklingsprosjekter og digital transformasjon.

  • Utvikle innholdsmarkedsføring som en ny solid inntektskilde og selv kunne jobbe aktivt med storkundeavtaler.

  • Være med på å utvikle nye rapporteringsrutiner og KPI’er.

  • Bidra i intern kommunikasjon, koordinering og rapportering.

Personlige egenskaper:

  • God relasjonsbygger eksternt og internt, gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.

  • Motiverende og inkluderende personlighet.

  • Strukturert arbeidsform og god strategisk forståelse.

  • Drivende og initiativrik, evne til å se og utnytte nye kommersielle muligheter.

  • Lønnsomhetsorientert.

  • Interesse for bil og motor er ingen forutsetning.

Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, vi har et hyggelig og uformelt miljø og vi holder til sentralt på Skøyen i Oslo (med parkeringsplasser). Kvinner oppfordres til å søke.

Søk på stillingen:  
CV og søknad sendes: atle.tuverud@bilforlaget.no
Frist: Snarest
   
Søkere bes vennligst henvise til BilJobb.no i søknaden.
   
Spørsmål om stillingen:  
Kontakt: Atle Falch Tuverud
Tittel: Administrerende direktør
Telefon: 984 87 571

Bilforlaget AS er Norges største mediehus for bilinformasjon. Selskapet ble etablert i 1975, har 18 ansatte, omsetter for rundt 33 millioner kroner og holder til sentralt på Skøyen i nyoppussede lokaler. Bilforlaget står bak bransjenyhetstjenestene BilNytt.no og MotorBransjen.no, stillingstjenesten BilJobb.no, samt bilportalene BilNorge.no og YrkesBil.no. Bilforlaget gir også ut bladene BilAutofil, YrkesBil, BIlfag og MotorBransjen, som er markedsledere i sine respektive segmenter.