Autolease leverer og håndterer firmabiler for næringslivet og det offentlige. Våre kunder er i forkant gjennom moderne og digitalt effektive biladministrasjonsløsninger. Vi tilbyr et enkelt, forutsigbart bilhold som bidrar til kostnadsbesparelser for våre kunder. Autolease har i Skandinavia over 40000 biler, og opplever sterk vekst i spesielt Norge hvor det er ca.20000 biler.

Vi har nå stilling ledig som rådgiver for vår Tekniske avdeling. Avdelingens kjerneoppgaver er forhåndsgodkjennelse/kontroll av verkstedsfakturaer, innlevering, herunder taksering og avregning av bil, samt budsjettering av kostnader knyttet til service og vedlikehold. Avdelingen har også ansvaret for inn-/utmelding og skadehåndtering av forsikring på vår portefølje. Som følge av ytterligere økning av forsikrede enheter i vår portefølje, ønsker vi å styrke kompetansen på dette området. Avdelingen består i dag av totalt ni personer, inkl. leder.

Som rådgiver i teknisk avdeling må du ha gode kommunikasjonsferdigheter og kremmerånd kombinert med teknisk kompetanse og erfaring med teknisk kundedialog. Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være å sikre at vi leverer på de daglige oppgavene avdelingen har ansvar for, samt bidra til effektivisering av arbeidsrutiner og systemintegrasjon knyttet til produksjonslinjene våre. Dette fordrer at du har god digital forståelse og sterk evne til å tilegne deg kunnskap om nye digitale løsninger.

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Bidra til at avdelingen når sine mål og resultater
  • Jobbe etter avdelingens kvalitetskrav
  • Forholde seg til rutiner og gitte fullmakter
  • Sikre kontroll på løpende servicekostnader
  • Oppfølging av leverandører
  • Oppfølging og rådgiving til kunde 
  • Bistå organisasjonen med tekniske og forsikringsrelaterte spørsmål
  • Ansvar for inn- og utmelding av forsikringsportefølje
  • Oppfølging med forsikringsselskap, eksempelvis fornyelse og skadehåndtering
  • Være bidragsyter til kontinuerlig forbedring i avdelingen
  • Bidra til optimale rutiner ved forhåndsgodkjenning av kostnader – ut mot verksteder, og aktuelle kunder

Ønsket erfaring og kvalifikasjoner:

  • Utdannelse på mekaniske fag
  • Bilteknisk utdannelse og grunnleggende interesse for bil
  • Teknisk ettermarkederfaring
  • Bransjekunnskap om bilmarked, verkstedstjenester og ettermarked
  • Praktisk forståelse for garanti- og skadesaker innen ettermarked 3,5t
  • Erfaring fra forhandlinger
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Administrativ erfaring fra bilteknisk område
  • Erfaring med bruk av PC/stormaskin som arbeidsverktøy
  • Erfaring med forsikringsfaget

Ønskede egenskaper og adferd:

  • Du er en forretningsorientert og resultatfokusert person med tydelig kunde- og markedsfokus
  • Du har gode relasjonelle egenskaper og sterk tro på en samarbeidsorientert arbeidsform
  • Du er serviceinnstilt med fokus på god kundebehandling gjennom egne produkter og underleverandører innen bilrelaterte områder
  • Du er innovativ og endringsorientert
  • Du har personlig integritet, mot og handlekraft
Søk på stillingen:  
CV og søknad sendes: Søk her!
Frist: 26.05.2021
   
Søkere bes vennligst henvise til BilJobb.no i søknaden.
   
Spørsmål om stillingen:  
Kontakt: Jim-Kenneth Stemme
Telefon: 959 72 965
E-post: jim-kenneth.stemme@dnb.no

Vi er norske, og vi er internasjonale. Vi er tradisjon og innovasjon. Vi er en partner i singelliv, familieliv, dagligliv, næringsliv og samfunnsliv. Vi er her for de små detaljene og de store spørsmålene. Hver dag knytter vi mennesker og ideer sammen med kunnskap og kapital. Vi jobber for at du skal få en enklere hverdag. Som Norges største bank og et av Nordens største finanskonsern, tilbyr vi et komplett tilbud av finansielle tjenester gjennom mobil, nettbank, bankkontorer og internasjonale kontorer. 

Vi trenger dyktige og motiverte medarbeidere for å møte kundens behov og for å nå våre mål. For å dekke konsernets behov, trenger vi medarbeidere med ulik bakgrunn og kompetanse. Trives du med å sette kunden i fokus, og identifiserer du deg i tillegg med verdiene våre: nysgjerrig, modig og ansvarlig, kan du passe godt inn hos oss.

Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og annen dokumentasjon. Denne bakgrunnssjekken blir gjennomført av Semac og gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren, og aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette. For stillinger som krever autorisasjon og/eller godkjenning av egnethet, forutsettes politiattest fremlagt.