Vi skal være viktigst for bransjen og relevant og best for vårt bilinteresserte publikum.
Bilforlaget er Norges ledende medieselskap innen bil og bilbransjen, med en rekke ledende digitale og trykte publikasjoner i porteføljen.
Selskapet er inne i en spennende fase der fortsatt digitalisering skaper nye muligheter både for eksisterende og nye produkter. Også bilbransjen er i voldsom endring.
Som leder for marked i Bilforlaget vil du ha ansvar for inntektene fra en stor kundeportefølje innenfor både forbrukersiden og bransjen, og du vil være sentral i digitaliseringsprosjektene og i å utvikle nye produkter og inntektsstrømmer.
Kvalifikasjoner:
-
Ledererfaring med dokumenterte prestasjoner fra salg og marketing i kommunikasjonsbransjen (fra for eksempel media, byrå, kundeklubb).
-
God kunnskap om digital marketing (kundesiden eller media-/byråsiden).
-
Helst også erfaring fra arbeid med digitale medier.
-
Utdanning innen økonomi, salg og marketing.
Viktigste oppgaver:
-
Videreutvikle nye kommersielle muligheter mot både forbrukermarkedet og bransjen.
-
Styrke arbeidet med nysalg av abonnement og redusert churn. Iverksette nye løsninger innen CRM og andre systemutviklingsprosjekter.
-
Være prosjektleder eller prosjektstøtte i digitale produktutviklingsprosjekter og digital transformasjon.
-
Utvikle innholdsmarkedsføring som en ny solid inntektskilde og selv kunne jobbe aktivt med storkundeavtaler.
-
Være med på å utvikle nye rapporteringsrutiner og KPI’er.
-
Bidra i intern kommunikasjon, koordinering og rapportering.
Personlige egenskaper:
-
God relasjonsbygger eksternt og internt, gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
-
Motiverende og inkluderende personlighet.
-
Strukturert arbeidsform og god strategisk forståelse.
-
Drivende og initiativrik, evne til å se og utnytte nye kommersielle muligheter.
-
Lønnsomhetsorientert.
-
Interesse for bil og motor er ingen forutsetning.
Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, vi har et hyggelig og uformelt miljø og vi holder til sentralt på Skøyen i Oslo (med parkeringsplasser). Kvinner oppfordres til å søke.
Søk på stillingen: |
|
CV og søknad sendes: |
atle.tuverud@bilforlaget.no |
Frist: |
Snarest |
|
|
Søkere bes vennligst henvise til BilJobb.no i søknaden. |
|
|
Spørsmål om stillingen: |
|
Kontakt: |
Atle Falch Tuverud |
Tittel: |
Administrerende direktør |
Telefon: |
984 87 571 |
Bilforlaget AS er Norges største mediehus for bilinformasjon. Selskapet ble etablert i 1975, har 18 ansatte, omsetter for rundt 33 millioner kroner og holder til sentralt på Skøyen i nyoppussede lokaler. Bilforlaget står bak bransjenyhetstjenestene BilNytt.no og MotorBransjen.no, stillingstjenesten BilJobb.no, samt bilportalene BilNorge.no og YrkesBil.no. Bilforlaget gir også ut bladene BilAutofil, YrkesBil, BIlfag og MotorBransjen, som er markedsledere i sine respektive segmenter.
