Viking Kontroll er Norges nye aktør i markedet for takst, kontroll og transport av kjøretøyer – og nå skal vi bli enda større! Derfor jakter vi en ny medarbeider til en nyopprettet stilling som salgs- og markedssjef som kan ta oss til nye høyder.

Viking kontroll er et datterselskap av Viking Redningstjeneste AS som er ledende i Norge og Norden på veihjelpstjenester. Forsikringsselskapet If kjøpte Viking Redningstjeneste i 2019. Sammen med våre eiere og ledende aktører i bil- og bilrelaterte bransjer gir det oss de beste muligheter for videre vekst og suksess.

Viking Kontrolls reise startet i 2018, og vi har frem til i dag etablert oss på 16 lokasjoner i Norge fra nord til sør. Målet vårt er 30 lokasjoner i løpet av 2023, og at vi skal etablere oss i Sverige i løpet av året.

Offensive eiere, komplette og moderne produkter sammen med ambisiøse målsettinger, er årsaken til at vi søker deg som ønsker å være med på reisen og sette solide fotavtrykk i Norge og Norden.

Vi tror du har erfaring fra bil- og/eller bilrelaterte bransjer. Har du lykkes med salg av kapitalvarer og løsningssalg og har interesse for bilbransjen, er vi også interessert i å høre fra deg.

Som ansvarlig for våre salgs- og markedsaktiviteter vil du jobbe mye sammen med Viking Redningstjenestes markedsavdeling. Er du nysgjerrig og en god lytter, er det gode egenskaper for et godt samspill med dem som jobber i markedsavdelingen. Kompetansen her er høy, og du vil ha en viktig støtte og support i arbeidet med salg, kampanjer og aktiviteter.

Høyere utdanning innenfor økonomi og markedsføring er nyttig kunnskap å ha med seg i forhandlinger med nye og eksisterende kunder. Vi har strategiske avtaler med bilimportører, nybil- og bruktbilforhandlere, auksjonshus og selskaper som tilbyr produkter til bil og bilrelaterte bransjer. I starten vil du jobbe mest med næringslivsmarkedet (B2B), men vi ønsker at du etter hvert skal tilpasse og selge våre produkter til privatmarkedet (salg av biler mellom privatpersoner).

Tilbud-, anbudsskriving og forhandlinger gjør at du må ha god fremstillingsevne på norsk, både muntlig og skriftlig. Du vil i enkelte møter forhandle på engelsk, og vi ønsker derfor at du behersker språket muntlig og kan utarbeide skriftlig tilbud på engelsk.

Du vil jobbe mye med Office 365, spesielt PowerPoint og Excel.

Vi har frem til i dag brukt mye tid på produktutvikling og produkttilpasning, som også fremover vil være en viktig del av jobben. I rollen som salgs-og markedssjef vil du rapportere til CEO. Han vil bruke mye tid sammen med deg i starten for å introdusere deg for våre største samarbeidspartnere og gi deg god støtte, slik at du etter hvert kan bli trygg og kunne jobbe selvstendig.

Vi er opptatt av salg og raske resultater, og den rette personen må trives med en rolle som kombinerer det strategiske arbeidet med det praktiske og operasjonelle.

Aktivt salgsarbeid vil være en viktig del av jobben og vi forventer at du er målrettet, besluttsom, resultat- og løsningsorientert med evnen til å lytte og selge inn budskap.

Hva kan vi tilby deg?

  • Et selskap som sammen med eiere har evnen til å handle raskt, med muskler og har et langsiktig perspektiv
  • Konkurransedyktige forsikringsdekninger, pensjonsordninger og svært gode ansattbetingelser til private forsikringsbehov
  • God fastlønn med en bonus som er direkte relatert til dine salg, aktiviteter og portefølje
  • Et miljø og en leder som er opptatt av at du skal lykkes og bli sett for dine gode prestasjoner
  • Et ungt selskap med fremtidsrettede og inkluderende medarbeidere som motiveres av endring og muligheter

For ytterligere informasjon om stillingen er du velkommen til å kontakte Helge Holth i Ferd Rekruttering på mob. 911 58 265. Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

Søk på stillingen:  
CV og søknad sendes: Søk her!
Frist: Snarest
   
Søkere bes vennligst henvise til BilJobb.no i søknaden.
   
Spørsmål om stillingen:  
Kontakt: Helge Holth
Tittel: Rekrutteringsrådgiver, Ferd Rekruttering AS
Telefon: 91 15 82 65
E-post: holth@ferdrekruttering.no

Viking Kontroll AS er et heleid datterselskap av Viking Redningstjeneste AS. Selskapet er etablert som en uhildet aktør for å utføre tilstandsrapporter på brukte biler og vurdere slitasje på leasingbiler ved endt leieperiode.

Vi tilbyr hente- og bringetjenester av biler samt oppretting av kosmetiske småskader i samarbeid med våre partnere.

Vi jobber med privat- og næringslivskunder og er etablert på 16 lokasjoner og 25 kontrollstasjoner i Norge.

Selskapet har 20 fast ansatte og har i tillegg mange franchisepartnere. Vårt hovedkontor er sentralt plassert på Alnabru i Oslo med gode fasiliteter og parkeringsmuligheter.

Bilhold og eierskap til bil er under store endringer. Med våre produkter og tjenester er vi en aktør som raskt kan tilpasse oss fremtidens bilbehov for privat- og næringslivsmarkedet.

For ytterligere informasjon vil vi anbefale deg en tur innom vårt nettsted: www.vikingkontroll.no